Helsingborg: Trafik- och terminalchef/Site Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Trafik- och terminalchef/Site Manager i Helsingborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Helsingborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-30 // Varaktighet: Heltid

Om oss
Att bevara och göra mat tillgänglig för marknaden är vi experter på ända sedan starten 1948. Idag erbjuder vi tjänster som riktar sig till hela försörjningskedjan; från producent till grossist, butik och konsument. Genom vårt stora geografiska nätverk kan vi erbjuda effektiva flöden som gör våra lösningar både hållbara och flexibla, alltid med fokus på att bevara livsmedel i en optimal temperatur – den obrutna kylkedjan. Våra affärsområden är lager, inrikes transporter och internationella transporter. Idag omsätter vi ca 3,5 miljarder, sysselsätter ca 1200 personer och vårt huvudkontor är beläget i Helsingborg. I Sverige har vi 22 terminaler (egna och genom partners) och 12 lager. Läs mer om oss på www.frigoscandia.com.
Nu söker vi en Site Manager till vår största terminal i Sverige, belägen iHelsingborg, för att leda den fortsatta utvecklingen av vår Trafik/Terminal-verksamhet i Skåne där även Arlöv och Sölvesborg ingår.
Vi söker dig som vill vara med på vår spännande tillväxt och utvecklingsresa!



Dina arbetsuppgifter:
Tjänsten som Site Manager är en strategisk tjänst där du ansvarar för att leda, utveckla och följa upp verksamheten. Det innebär förutom resultatansvar att sätta mål, implementera riktlinjer och att aktivt arbeta med KPIer i nära samarbete med verksamheten. Du coachar och vägleder på ett engagerande sätt med högt kommersiellt fokus tillsammans med ansvariga chefer och medarbetare.
Som site Manager ansvarar du för den taktiska och operativa trafikledningen i nära samarbete med våra samarbetspartners och för terminalfunktionen med kvalitet och service för våra kunder i fokus. Du är personalansvarig för trafikledare och terminalchef. (Som i sin tur är personalansvarig för enhetens terminalarbetare).

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledande befattning inom transport, lager eller terminal. Gärna med utbildning inom transport, logistik eller ekonomi.
Vi är övertygade om att du har erfarenhet av:
en ledande roll inom transport, terminal och/eller lager
minst 5 års aktuell chefs- och ledarerfarenhet med budget-, personal- och arbetsmiljöansvar
aktivt arbete med förändrings- och effektiviseringsarbete och brinner för högt kvalitetstänk och utveckling
att leda och koordinera projekt, har en god flödes- och processförståelse
att arbeta i TMS-system
leda grupper i förändring och säkra efterlevnad av rutiner och processer
arbetsrätt, förhandling och MBL


Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i din ledarroll om du är tydlig och inkluderande i ditt ledarskap och ser till verksamhetens bästa. Din förmåga att skapa kontakter, samarbeta och underhålla relationer är mycket god. Du behöver även vara resultatorienterad och ha en mycket god kommunikativ förmåga. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder
Som anställd hos Frigoscandia AB får du möjlighet till personlig utveckling i en organisation som växer och befinner sig i en spännande förändringsfas. Du kommer att arbeta med fantastiska och kompetenta kollegor, det finns även goda möjligheter till egna initiativ och utvecklingsmöjligheter.
Förutom en marknadsmässig lön erbjuder vi även friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos träningsanläggningar och hotell.

Ansök nu!
Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval, docksenast 25 maj 2024. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24

Alla platsannonser →

Andra jobb i Helsingborg som Trafikchef

Nedan visas andra jobb i Helsingborg som Trafikchef.

VR söker trafikledningschef till Buss

Läs mer Jan 20
VR driver på uppdrag av Skånetrafiken stadstrafiken i Helsingborg, och för att säkerställa en god leverans krävs förutom duktiga förare även en väl fungerande trafikledning. Trafiken utförs med 82 fordon fördelade på 15 busslinjer och vi har cirka 12 miljoner kunder som årligen reser med oss.

Om jobbet

Tjänsten som Trafik- och informationsledningschef är en administrativ tjänst där ett utvecklat samarbete och kommunikation med våra olika tjänstegrenar och externa parter är nyckeln till framgång. Du blir en del av ett team som bidrar till att leda trafikområdets dagliga verksamhet så att arbetet upplevs på ett positivt sätt för såväl företaget, våra medarbetare samt för våra kunder.

Huvudsakligen blir dina arbetsuppgifter att:


• Säkerställa att trafiken övervakas och planeras enligt krav från Trafikhuvudman och arbetsgivare
• Ha verksamhetsansvar för Trafik- och Informationsledningen
• Säkerställa att trafikavvikelser rapporteras och kommuniceras enligt gällande rutiner
• Delta i trepartssamarbete med Skånetrafiken och Helsingborgs stad

Utöver detta kommer du även att arbeta med:


• Ta fram alternativa körvägar tillsammans med Skånetrafiken pga vägarbeten/ vägavstängningar
• Säkerställa framkomlighet samt genomföra riskanalyser vid trafikomläggningar/ linjeförändringar
• Nyckeltalsuppföljning och rapportering
• Leda och coacha personal samt rehabiliteringsansvar
• Säkerställa att faktainsamling görs vid olycka samt att information ges till berörd myndighet eller annan part internt/ externt

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av personalansvar samt ledarskap och som i positiv anda aktivt löser de problem som uppstår i trafikledningen och driften. Du skall genom personligt föredöme agera i enlighet med företagets riktlinjer och värderingar. Din sociala kompetens hjälper dig att lämna god och effektiv service till våra medarbetare och samarbetsparter. Du har lätt för att skapa förtroende och är respektfull i mötet med andra samt att du har ett rakt och öppet sätt att kommunicera. Du uppskattar ett högt tempo i en föränderlig vardag. D-körkort är ett krav och Yrkeskompetensbevis är meriterande. 

Våra värderingar genomsyrar allt vi gör i vår vardag. Som en förlängning av våra värderingar erbjuder vi också en ledarskapsmodell och en medarbetarprofil som visar vad vi tycker är viktiga beteenden för oss som arbetar på VR.  Du blir en del av vår organisation som har målsättningen att våra kunder ska komma säkert och i tid, till jobb, skolor eller andra aktiviteter.

Om VR

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 200 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos VR ska man uppleva att vi gör allt för att kundens resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka. VR Sverige är en del av en koncern för persontrafik – VR. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det större moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt och vi hoppas att du vill vara med på vår resa!

 

Sökning av tjänst

Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald och ser gärna kvinnliga sökande då det är en underrepresenterad grupp i vår bransch. Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 2023-02-15. Om detta låter intressant så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta Lars Ljungberg, Trafikchef Helsingborg på mail: lars.ljungberg2@vrsverige.com.

Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Ansök nu

Trafikchef inrikes med utgångspunkt Helsingborg sökes

Läs mer Feb 24
Till Börje Jönsson Åkeri AB söker vi en Trafikchef som kan ansvara för våra inrikes transporter och som på ett professionellt och strategiskt sätt kan driva vidareutvecklingen av våra inrikes transporttjänster. Vi erbjuder en intressant och ansvarsfull tjänst som ger dig möjlighet att utveckla verksamheten.
Dina arbetsuppgifter:
Som Trafikchef har du det övergripande resultatansvaret för företagets inrikes transportenheter som för nuvarande är Helsingborg, Göteborg, Karlstad och Stockholm. Din arbetsuppgift är att tillsammans med platsansvarig på respektive enhet, effektivisera och utveckla transporterna på bästa sätt. Du ingår också i företagets ledningsgrupp där du deltar i den strategiska beslutsprocessen. I din roll har du mycket kontakt med kunder, transportledare och chaufförer. Tjänsten ställer också krav på att du arbetar operativt med trafikledning samt följer upp lönsamheten i uppdragen. Då tjänsten som Trafikchef innebär personalansvar ställs höga krav på att du leder, coachar och utvecklar dina underställda på ett noggrant och föredömligt sätt. I personalansvaret ingår bland annat att sköta rekrytering och introduktion av egen personal men också att du är delaktig i underställd personals rekrytering och introduktion av chaufförer. Resor till våra enheter ingår i tjänsten. Tillsammans med dina medarbetare ser du till att ni driver ett engagerat och kvalitativt arbete för att uppfylla uppsatta mål.
Om dig:
Du som söker ska ha ett brinnande intresse för logistik, transportledning och arbetsmiljö. Du vill nu vidareutvecklas i en roll som Trafikchef. Du har helhetssyn och ser till att fattade beslut verkställs. Du är positiv och har lätt för att samarbeta och bygga långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare. Du gillar utmaningar och snabba vändningar och du har förmåga att vårda och utveckla vårt varumärke.
Din bakgrund:
Du har flerårig vana av transportledning i åkeribranschen och du har tidigare arbetat i liknande roll. Du har IT kunskaper och lätt för att ta till dig nya dataprogram. Du har goda ledaregenskaper, kunskap om arbetsmiljö och kunskap om transportekonomi. Du har goda språkkunskaper i svenska, önskvärt även i engelska. Meriterande om du innehar CE-behörighet, truckkort samt har kört lastbil tidigare
Om oss
Börje Jönsson Åkeri AB är ett familjeföretag som startades år 1954. I dag är vi en koncern med 250 kompetenta medarbetare och vi har 150 fordon till vårt förfogande. Företaget finns etablerat i Helsingborg, Göteborg, Stockholm, Karlstad, Hamburg och Verona. Läs mer om oss på www.bjtrucks.com
Anställningsvillkor
Heltid, tillsvidare efter 6 månaders provanställning
Lön enligt överenskommelse
Ansökan:
Ansökan med personligt brev och CV samt frågor om tjänsten skickas via mail till:
Anna Olsson, anna.olsson@bjtrucks.com, sista ansökningsdag är: 2022-04-01. Märk ansökan med: ”Trafikchef inrikes”. Vi utför intervjuer löpande så tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Därför ber vi dig skicka in din ansökan omgående. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Enhetschef Buss

Läs mer Jan 21
I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.




Enhetschef till Arriva i Helsingborg

Arriva har i uppdrag av Skånetrafiken att ansvara för stadstrafiken i Helsingborg. För att kunna driva busstrafiken på ett fullgott sätt krävs det duktiga förare, kunniga trafikplanerare och andra som jobbar direkt med trafiken. Men det kräver också ett ledarskap som skapar förutsättningarna för våra medarbetare och kan fungera som ett coachande stöd i vardagen. Vi söker därför nu en driven och strukturerad Enhetschef till vårt kontor i Helsingborg. Som Enhetschef kommer du att ha ansvar för personalrelaterade frågor och arbeta aktivt med kompetensutveckling av personal.  

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:


• Ansvara för kompetens- och servicenivån hos personalen genom bland annat rekrytering, introduktion, coachning, samtal och uppföljningar
• Säkerställa att personalens utbildning och fortbildning sker enligt gällande regler och krav
• Planera, genomföra samt dokumentera medarbetarsamtal och arbetsplatsträffar
• Hantera sjukskrivnings- och rehabiliteringsärenden
• Följa upp nyckeltal
• Ansvara och säkerställa skadehanteringsprocessen
• Medverka vid genomförande av resultatuppföljning inom driftområdet

Din bakgrund

Vi tror att du är en driven, självgående, strukturerad och flexibel person som har en gedigen erfarenhet av att arbeta som ledare med ansvar för egen personal. Du har ett genuint intresse för att utveckla din personal, samt har ett högt säkerhetstänkande och tar tag i konflikter när det uppstår. Du har arbetat mycket med att coacha personal i service, du har även förmågan och kunskapen om hur man motiverar och entusiasmerar. Du är en god kommunikatör skapar en god stämning även i det svåra samtalet, samtidigt som du är tydlig i ditt budskap. För den här tjänsten är det ett krav att du talar och skriver svenska mycket bra och dina datakunskaper är mycket goda. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap i ekonomi och arbetsrätt.  

Vi erbjuder

Möjlighet att tillsammans med ett kompetent och engagerat team bygga upp arbetssätt och rutiner för verksamheten.

Vi erbjuder ett tvåårigt chefsprogram för alla våra chefer där vi ger kunskap och verktyg i rollen chef samt möta behovet av morgondagens chefer samt tydliggöra Arrivas karriärvägar. Arriva är ett företag i ständig utveckling och vår strävan är att ligga tekniskt i framkant. Du kommer ha goda möjligheter att påverka din roll och planera ditt arbete självständigt.

Våra värderingar, One Arriva, Doing the right thing, Great custumer experience och Thinking beyond genomsyrar allt vi gör i vår vardag. Som en förlängning av våra värderingar erbjuder vi också en ledarskapsmodell och en medarbetarprofil som visar vad vi tycker är viktiga beteenden för oss som arbetar på Arrriva.  Du blir en del i att våra kunder kommer säkert och i tid till, jobb, skolor eller övriga aktiviteter. Därmed bidrar du till Arrivas vision - Nöjd kund, Hela resan!

Om Arriva

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt. Hoppas att du vill vara med på vår resa.

Ansökan

Urvalsprocessen sker löpande därför ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 2022-02-28.  

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lars Ljungberg på lars.ljungberg2@arriva.se.

Tjänsten är placerad i Helsingborg men det förekommer vissa resor till våra kontor i landet, främst till huvudkontoret i Stockholm.


Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Ansök nu

Andra jobb i Helsingborg från Recruit Partner Nordic AB

Nedan visas andra jobb i Helsingborg från Recruit Partner Nordic AB .

Group Business Controller med inriktning ESG

Business controller
Läs mer Mar 25
Om rollen

Maten är hjärtat i allt vi gör och vår vision är att göra grön och hälsosam mat till en rättighet. Greenfoods strävan är att hållbarhet ska genomsyra allt vi gör och det börjar med maten, samtidigt som vi är medvetna om att det inte finns någon enkel lösning. Greenfood söker nu en erfaren Business/ESG-controller till det centrala koncern (hållbarhets)teamet för att leda och driva utvecklingen av vår operativa rapportering och hållbarhetsrapportering.

Tjänstens fokus ligger på koncernövergripande operativ rapportering och planering och hållbarhetsuppföljning. Du ansvarar för hållbarhetsrapporteringsprocessen samt att följa upp bolagets hållbarhetsmål och initiativ. Vidare är du en nyckelperson för framtagande av beslutsstöd och är bollplank till verksamhet och ledning i operativa frågor. En viktig del av rollen är att hålla sig uppdaterad kring regelverk och implementera dessa så som Taxonomi och CSRD regelverk och säkerställa tillämpning och efterlevnad. Rollen är både strategisk och operativ med många interna och externa kontaktytor med målet att implementera och integrera ESG i verksamhetsprocesser och strategier.

Vi ser gärna att du har kunskaper inom CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) och vill vara drivande i anpassningen till de nya direktiven hos oss. I tjänsten kommer du att spela en central roll i vår satsning på att förbättra och förstärka vårt ESG-arbete och bidra till att skapa nya insikter inom ett område som ligger i kärnan av Greenfoods affärsstrategi.

Du har en stor möjlighet att sätta din prägel på såväl din roll som på koncernens veksamhetsuppföljning och hållbarhetsredovisningsarbete framåt! I rollen som Group business Controller med ESG inriktning ansvarar du för hållbarhetsrapporteringen och därför ingår det i rollen att ha ett mycket tätt samarbete med det centrala hållbarhetsteamet och Head of Sustainability som sitter i Göteborg men du rapporterar till koncernredovisningsansvarig som är placerad i Helsingborg.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Helsingborg alternativt Göteborg och innefattar ca 3 resdagar i månaden.



Dina arbetsuppgifter inkluderar;

- Ansvar för att följa upp operativa KPI:er samt både finansiell och hållbarhetsdata

- Ansvar för den finansiella planeringsprocessen

- införa och säkerställa efterlevnad av CSRD-riktlinjer och rapportering

- Ansvar för hållbarhetsrevisionen

- Hantering av ESG-data och KPI:er (strukturering, uppföljning och utveckling) & löpande ta fram underlag och informera beslutsfattare och investerare om det fortlöpande ESG-arbetet

- Bevaka nya regelverk/lagstiftning samt dess implikationer på verksamheten inom ramen för rollen samt implementering av dessa.

- Arbeta gränsöverskridande inom koncernen över funktioner/bolag/ länder/externa partners för att säkerställa enhetlig och korrekt hållbarhetsrapportering

- Utveckla, implementera och verkställa vår rapporteringsprocess av hållbarhet för koncernen i linje med vår strategi och regelverk.

- Utarbeta och implementera organisatoriska styrdokument och rutiner för att säkerställa en effektiv och fungerande process.

- Analysera och utvärdera data för att mäta hållbarhetsprestanda och identifiera områden för förbättring

Din profil:

Vi söker dig som har minst 7 års erfarenhet som Business Controller. Vi ser gärna att du har arbetat med hållbarhetsrapportering tidigare och har ett starkt intresse att utveckla och driva organisationen i ett förändringsarbete. Den vi söker behöver vara noggrann, analytisk, självständig och ha ett stort engagemang för hållbarhetsfrågor i sin helhet.

Du har god kännedom om de regelverk som styr hållbarhetsområdet och du har erfarenhet av att driva ett förändringsarbete samt förmågan att leda verksamheten framåt i rapporteringsprocessen.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är en person med en förmåga att driva dig själv och ditt arbete framåt och trivs i en roll som ställer höga krav på struktur, analys och kvalitet. Du trivs i en roll som har en kombination av strategiskt och operativt arbete, där du får utlopp för din analytiska förmåga. Du motiveras av att få vara med och påverka och kavlar upp ärmarna när det behövs. Vidare, är du en prestigelös person som är övertygad om att lagarbete är vägen framåt, både i framgång och motgång.

Framgångsfaktorer:

- Akademisk examen inom relevant områden som ekonomi/redovisning samt erfarenhet av finansiell rapportering, redovisning i en controllerroll

- Tidigare erfarenhet av ESG-rapportering och djupgående förståelse för CSRD samt andra relevanta regelverk för hållbarhetsrapportering

- God förståelse för finansiella och operationella processer

- Stark analytisk förmåga och god förmåga att utföra kvantitativa och kvalitativa analyser

- Kommunikativ och vana att presentera analys och resultat

- Van att arbeta både operativt såväl som att ha ett strategiskt tänkande med ett pragmatiskt och kommersiellt förhållningssätt till problemlösning.

- God förmåga av att arbetat i komplexa projekt och parallella processer

- Goda Excel och PPT-kunskaper och vana att arbeta med Power BI

- Du har en god skriv-, presentations- och kommunikationsförmåga på engelska och svenska.

Ansökan

Du är varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 23 april 2024. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.



Om Greenfood

Det är passionen för hälsosam mat som driver oss på Greenfood. Att göra den godare. Enklare. Hållbarare. Mer prisvärd. Passionen har gjort oss på Greenfood till en av Nordens ledande livsmedelskoncerner inom hälsosam mat. Vi är stora nog för att påverka och bidra, men samtidigt en organisation där snabba beslut kan tas och genomföras direkt. Vår dröm och stora fokus är att fortsätta växa och erbjuda ännu fler människor möjligheten att uppleva våra erbjudanden och produkter.

Green convenience today, for a greener tomorrow är vår vägledande princip. Det ligger i vårt namn: Green food. Allt vi står för och allt vi gör är beroende av en frisk planet, och en frisk planet är helt beroende av oss. Våra beslut ska leda till ett mer hållbart samhälle - inte för att vi tvingas till det av regler och förväntningar, utan för att vi tycker det är viktigt att bidra till en bättre värld. Vi har under de senaste åren tagit stora steg i vårt hållbarhetsarbete, bland annat genom...

Ansök nu

IT-ansvarig till Salico

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Mar 8
Om oss

Salico AB förser hela den skandinaviska marknaden - både inom retail, foodservice och industri med färska skurna grönsaker, frukter och måltidslösningar. Vi producerar koncept och produkter under våra egna varumärken Daily Greens, Green deli och SallaCarte samt EMV-produktion för andra livsmedelsföretag och restaurangkunder. Salico har idag ca 200 anställda och en omsättning på över 700 msek.

Salico tillhör koncernen Greenfood, som är en av norra Europas ledande aktörer inom hälsosam mat. Koncernen har växt kraftigt de senaste åren och upplever en fortsatt ökad efterfrågan när allt fler väljer en mer växtbaserad livsstil med grönt som bas. För att befästa och stärka Greenfoods ledande position, och för att skapa ett ännu bättre kunderbjudande, har nu koncernen flyttat till en ny toppmodern livsmedelsanläggning i Helsingborg.

Om rollen

Vi söker nu en IT ansvarig som kan axla ansvaret att ta bolaget vidare framåt ur ett IT perspektiv. Vi vet att IT är en viktig pusselbit för att vi skall lyckas driva en effektiv verksamhet med en bra lönsamhet.

Vi söker dig som vill arbeta brett med olika IT-frågor, både operativt och strategiskt. Du är kommunikativ, serviceorienterad och brinner för att utveckla processer och driva effektiviseringsarbete inom IT-området. Inom Greenfood koncernen finns en central IT organisation som du kommer att samarbeta med. I fastigheten vi sitter har även vårt systerbolag, Greenfood Freshproduce sin verksamhet och vi delar på ansvaret för infrastrukturen och vissa gemensamma funktioner. Vi är nyfikna på AI och hur det kan hjälpa oss framåt och det vill vi att du också är. Vi vill att du har förmågan att sätta ut en riktning och planera samt genomföra utveckling av hela vår IT miljö.



Dina arbetsuppgifter

I rollen som IT-ansvarig ansvarar du för Salicos IT-miljö och att vår interna IT-infrastruktur fungerar effektivt i den dagliga verksamheten. Du fungerar även som ett stöd vid upphandlingar och installationsprojekt. Vår IT-support och drift är outsourcat, men du har ansvaret för uppföljning, prioritering, eskalering mm. Det är en bred roll som både innebär att ta del i drift, support och effektiviseringsarbete, men också att vara drivande i strategi och IT-struktur.

I rollen ingår bland andra arbetsuppgifter och ansvarsområden såsom;

- Ansvar för den lokala supporten och driften av servrar, domäner, accesspunkter för wifi samt att datorer, skrivare, telefoni, videokonferensutrustning etc fungerar.

- Löpande effektiviseringsarbete vad gäller systemstöd, digitalisering och IT-processer

- Vara Salicos huvudkontakt och beställare gentemot leverantörer av IT-tjänster/-produkter

- Vi önskar att du har arbetat med och har kompetens inom Azure AD (Entra) och Intune

- Vara en del i förbättringsarbetet av utvecklingsprocesserna som rör IT-området för att effektivisera arbetssätt och processer

- Delaktig i framtagandet av budget och prognoser för IT-området

- Vara Salicos kontakt och representant i koncernens gemensamma IT arbete.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet inom IT-support, IT-system och IT-administration. Vi ser också gärna att du har arbetat inom dessa områden i några år och har byggt upp en djup förståelse för dem. Du bör ha ett stort intresse för IT och utmanas av att ständigt lära dig nytt.

Som person tror vi att du är ansvarstagande och strukturerad som gärna pendlar mellan hands-on arbete och strategiska frågor. Att vara mitt i verksamheten och att stötta, utbilda och informera människor är något du trivs med. Du är ödmjuk och prestigelös i ditt förhållningssätt. Att hantera förändringar och driva utveckling är något som inspirerar dig. Det är meriterande om du har erfarenhet från IT arbete i producerande företag.

Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Du är varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 7 april 2024. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Salico AB

Ekonomiassistent
Läs mer Nov 9
Om oss

Det är passionen för hälsosam mat som driver oss på Greenfood. Att göra den godare. Enklare. Bättre. Mer prisvärd. Passionen har gjort oss på Greenfood till en av Nordens ledande livsmedelskoncerner inom hälsosam mat. Vår dröm och stora fokus är att fortsätta växa och erbjuda ännu fler människor möjligheten att uppleva våra erbjudanden och produkter.

Green convenience today, for a greener tomorrow. Detta är vår vägledande princip. Det ligger i vårt namn: green food. Allt vi står för och allt vi gör är beroende av en frisk planet, och en frisk planet är helt beroende av oss. Våra beslut bör leda till ett mer hållbart samhälle - inte för att vi tvingas till det av regler och förväntningar, utan för att vi tycker det är viktigt att bidra till en bättre värld.

Affärsområdet Food solution har enkelhet och tillgänglighet i fokus. Sortimentet rymmer allt från skurna frukter och grönsaker till konsumentförpackade sallader, wraps och smoothies. Affärsområdet består av fem bolag i Sverige och Finland, varav det största är Salico. Under 2023 har företaget flyttat in i en ny toppmodern livsmedelsanläggning som ger en hållbarare verksamhet med mindre klimatpåverkan.

Greenfoods mål är att ha en tydlig och ambitiös hållbarhetsprofil. Vi vill göra gott för världen på riktigt. Vår ambition är att inte bara göra det som förväntas av oss. Vi vill gärna göra mer än så genom att integrera hållbarhetsfrågor som en självklar del i det dagliga arbetet i samtliga av våra bolag. Därför söker vi nu en hållbarhetsutvecklare för affärsområdet Food solution(FS). Läser mer om oss på www.greenfood.se (http://www.greenfood.se)

Om rollen

I rollen som Redovisniningsassistent/ekonomiassistent hos Salico arbetar du med löpande redovisning. Du hjälper till med registrering och kontering av leverantörsfakturor samt övrigt arbete inom ekonomiområdet. Du tillhör ett engagerat ekonomiteam bestående av fyra personer. Tjänsten är på 100%, men önskas 80% kan även det diskuteras. Du rapporterar till Ekonomichef.



Ansvarsområde:

- Löpande bokföring (fakturering, leverantörsfakturor, in- och utbetalningar, löpande verifikat, mm)

- Hantering skatter och avgifter.

- Arbeta med löpande leverantörsreskontrahantering, bland annat matchning av fakturor och kontering av omkostnader.

- Kund- och leverantörsreskontra.

- Avstämning av vissa balanskonton löpande och upprätta specifikationer över dessa.

- Uppföljning och påminnelser innebär att man håller kontakt och kommunicerar inom organisationen.

Vi söker

Vi söker en driven, strukturerad och noggrann person med minst ett par års erfarenhet av motsvarade roll. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen ser vi att du har lätt för att kommunicera och samarbeta.

Kvalifikationer:

- Erfarenhet av bokföring och redovisning.

- God kännedom om redovisningsprogram och MS Office, särskilt Excel.

- Meriterande att jobbat i NAV 2017 eller likande system sedan tidigare.

- Förmåga att arbeta noggrant och ha ögat för detaljer.

- Strukturerad och van att självständigt planera och organisera arbetet.

- Kommunicerar obehindrat på svenska och gärna även på engelska.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en varierande roll i en växande koncern där du har möjlighet att utvecklas och lära nytt. Hos oss kommer du in i en koncern med en ambitiös hållbarhetsagenda, stort fokus på våra medarbetare och där vi har roligt på jobbet! Du blir placerad på vårt nybyggda koncernkontor i Helsingborg med moderna miljöer och hög trivsel.

Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Du är varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 7 december 2023. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu

B2B säljare/ KAM till livsmedelsproducent

Key account manager
Läs mer Maj 12
Salico förser hela den skandinaviska marknaden - både inom retail, foodservice och industri med färska skurna grönsaker, frukter och måltidslösningar. Vi producerar koncept och produkter under våra egna varumärken Daily Greens, Green deli och SallaCarte samt EMV-produktion för retailkedjor, andra livsmedelsföretag och restaurangkunder. Salico har ca 180 anställda och är en del av Greenfood-koncernen. Läs mer om oss på www.salico.se

Greenfood är en av norra Europas ledande aktörer inom hälsosam mat. Koncernen har växt kraftigt de senaste åren och upplever en fortsatt ökad efterfrågan när allt fler väljer en mer växtbaserad livsstil med grönt som bas. För att befästa och stärka Greenfoods ledande position, och för att skapa ett ännu bättre kunderbjudande, etablerar nu koncernen en ny toppmodern livsmedelsanläggning i Helsingborg. Salico tillsammans med Greenfoods befintliga bolag i Helsingborg med inköpsverksamhet, produktutveckling, förädling, produktion, paketering, lager och distribution flyttar just nu in i denna nya anläggning. Detta innebär ökad produktion och nya möjligheter inom försäljning!

En av våra nuvarande säljare går vidare efter 15 år och nu behöver vi ersätta honom med en ny stjärna.



Om rollen

För oss är säljarbetet en viktig funktion som integrerar med många delar av företagets funktioner. Inte sällan förekommer projektarbete där säljaren har en viktig roll i dessa. Rollen är självständig men samtidigt ställs det krav på ett omfattande och tätt samarbete med både produktutveckling, QA och produktionen.

Du kommer ansvara för kundprocesser som berör befintliga kunder, vilket är större kundkonton inom DVH, foodservice eller industri, men även nykundsbearbetning. Du kommer ha det övergripande ansvaret att upprätthålla samt utveckla en långsiktigt bra relation med nya samt befintliga kunder och att nå upp till uppsatta omsättning- och resultatmål. Vi förespråkar ett långsiktigt och strategiskt arbete med företagets nyckelkunder och ser att du på sikt kommer ha vissa av dessa konton inom ditt ansvarsområde. Salico har även ett stort fokus på hållbarhet och när vi kliver framåt i det arbetet inkluderar det även ett hållbarhetsperspektiv gentemot våra kunder. I denna roll ingår du i vårt centrala säljteam bestående av tre personer och du rapporterar du till företagets försäljningschef, Kristin Hansson.

Arbetsuppgifter

- Ansvar för kundprocesser på befintliga kunder

- Ansvar för att identifiera nya affärsmöjligheter - nykundsbearbetning

- Administration av projekt och kundrelaterade aktiviteter

- Utveckling av säljprocessen & flöden

- Bevakning av övriga producenter och priser på marknaden

- Artikel-& volym ansvar för interninformation

- Offerthantering

- Kalkylering och prissättning

- Ekonomisk uppföljning och KPI värden

- Förhandling av avtal

- Samarbete med flera avdelningar inom företaget, såsom produktutveckling, inköp, kvalitet och produktion

Din profil

Vi söker dig som tidigare har arbetat i en säljfunktion, gärna inom livsmedel. Nätverk och förståelse för verksamheter inom foodservice, DVH, retail eller matindustrin är starkt meriterande. Du har haft eget kundansvar där du byggt relation, satt dig in i kundens utmaningar, gjort behovsanalys, ansvarat för förhandlingar samt avtal osv. Den vi söker har god vana av arbete i affärssystem, goda kunskaper i Excel och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du affärsorienterad, analytisk, strukturerad och säkerställer att dina arbetsuppgifter genomförs med en stor noggrannhet. Du är prestigelös, har en hög samarbetsförmåga och trivs i företaget där du och dina kollegor hjälps åt där det behövs. Du är även drivande samt initiativrik och använder ditt engagemang till att identifiera möjligheter och arbeta lösningsorienterat för att uppnå resultat. Slutligen är du en duktig relationsskapare med god förmåga att kommunicera.

Vi älskar hälsosam mat! Vi pratar mat och arbetar med mat, så vi söker en person som också älskar mat då vi tror sådant engagemang genomsyras i arbetet gentemot kunderna.



Vad kan vi erbjuda dig

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete där en dag inte är den andra lik. Du får möjlighet att jobba i ett marknadsledande företag som är i en spännande fas där vi växer och utvecklas. Vårt breda, innovativa, växtbaserade sortiment innehåller koncept som ligger rätt i tiden. Med ökad efterfrågan och möjlighet att anpassa sortiment, finns möjlighet för dig som säljare att utveckla spännande affärer hos oss! Du kommer att arbeta i en toppmodern anläggning där flera av koncernens bolag samlats. Hos oss möter du en välkomnande miljö, omgiven av kollegor som inspirerar dig till att göra ditt bästa.



Låter detta som din nästa utmaning?

Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 7 juni 2023. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu