Helsingborg: Vikarierande redovisningsekonom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vikarierande redovisningsekonom i Helsingborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Helsingborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-02 // Varaktighet: Heltid

Vi är400 eldsjälar som tillsammans med våra125 000 kunderskaparsmarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem.
Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: För en bättre värld.

Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att vårakunderfår en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss!#tillsammansför17.

Besök oss på https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ för mer information.

Se gärna filmen om Öresundskraft och vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid: https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM



Öresundskraft söker vikarierande Redovisningsekonom med systemintresse
Om tjänsten
Vi är på jakt efter en ny engagerad kollega till vårt team då vi har en medarbetare som går på föräldraledighet i augusti. Tillsammans är vi idag ett gäng på femton personer som ansvarar för den legala redovisningen i Öresundskraft och tre helägda dotterbolag samt all kundfakturering som sker från dessa bolag. I denna tjänst arbetar du med löpande redovisning och bokslutsprocesser samt som superanvändare i vårt affärssystem Unit4 ERP.

Tjänsten är ett vikariat på 100 % under perioden 2024-09-02 – 2025-08-15.



Dina uppgifter kommer bland annat att innefatta:

-????????? löpande redovisning

-????????? bokslutsarbete, såväl månads- som årsbokslut

-????????? momsredovisning och deklarationer

-????????? internkontroll, väsentlighet och risk

- delta i utveckling av processer och effektivisering av rutiner (mycket kopplat till vårt affärssystem Unit4 ERP)

- Systemadministration och stöd till verksamheten i affärssystemet Unit4 ERP

Finance Center ingår i den gemensamma funktionen Ekonomi & Finans som består av ca 30 medarbetare. Du arbetar nära Business Controllers och våra resterande medarbetare inom bolaget då du supporterar dina kollegor med olika system- och redovisningsfrågor. Du rapporterar till avdelningschefen för Finance Center Madeleine Heby.

…och vem söker vi?
För att vara en potentiell kandidat till denna roll ser vi att du har universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av att arbeta med redovisning samt att upprätta bokslut. Du har ett stort systemintresse och drivs av att automatisera och effektivisera processer med stöd av olika IT-lösningar och vårt affärssystem Unit4 ERP. Det är därför ett stort plus om du har erfarenheter från Unit4 ERP sedan tidigare. Har du dessutom arbetat på något medelstort bolag så hoppas vi att dina insikter och erfarenheter kompletterar vår kunskap och kan bidra till vår gemensamma utveckling.

Som person är du positiv och lösningsorienterad med en prestigelös inställning. Du gillar att arbeta i team och är både social och kommunikativ. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt samt ett öga för detaljer men kan även se helhetsperspektivet. Utöver detta ser vi att du är proaktiv, engagerad och gillar att jobba i olika typer av utvecklingsprojekt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan och kontakt
Varmt välkommen med din ansökan, vi kommer att påbörja rekryteringsprocessen innan ansökningstiden har löpt ut så ansök idag! Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Madeleine Heby eller Maria Linné.

Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 12 maj. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Helsingborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Helsingborg som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom till Aconomica i Helsingborg

Läs mer Maj 7
Om oss
Aconomica är den varma, personliga och passionerade redovisningsbyrån som älskar att hjälpa företag att förverkliga sina mål och drömmar. Vi är måna om att göra det lilla extra för våra kunder och går alltid in med hull och hår och framför allt hjärta i våra samarbeten. Kvalitet och relation är två avgörande byggstenar i verksamheten.
Nu behöver vi utöka vårt gäng med en redovisningsekonom.
Vi tror att du är i början av din karriär men är trygg med grunderna i löpande redovisning. Vi erbjuder en öppen och hjälpsam företagskultur där du får möjlighet att utvecklas till att självständigt bli dina kunders externa ekonomifunktion.
Vad innebär rollen som Redovisningsekonom hos oss?
Som redovisningsekonom hos oss så jobbar du tätt tillsammans med dina kunder. Något som skiljer oss från andra konsultbyråer och som kommer få dig att utvecklas är att du får ett helhetsansvar för dina kunder och ansvar för alla delar inom redovisning. Du är den som har all kontakt med din kund samtidigt som du har ett gäng kollegor som finns där att bolla med och för stöttning. Du kommer bland annat att arbeta med:
Löpande bokföring såsom:
Fakturering
Leverantörsfakturahantering
Kvitto- och utläggshantering
Påminnelsehantering
Avstämningar, analyser, uppföljning och rapporter

Extra support vid:
Bokslut och deklarationer
Rapporteringar till skatteverket
Årsredovisningar
Rådgivning och bollplank till kunder


Vem är du som person?
Professionella färdigheter:
Relevant utbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola inom ekonomi med inriktning redovisning
Minst 6 månaders arbetserfarenhet som redovisningskonsult - du känner dig trygg med hur du lägger upp det löpande arbetet för olika kunder

Grammatiskt korrekt svenska i tal och skrift är ett krav.
Personliga egenskaper:
Om du har passion för ditt jobb, och trivs med att ta rollen som ekonomiansvarig/ rådgivare för dina kunder när de behöver dig som mest - då är du en person som passar på hos oss på Aconomica.
Det är viktigt att du är:
Strukturerad
Noggrann
Hjälpsam
Har en hög känsla för service gentemot kund


Mer om Aconomicas erbjudande till dig
För oss är det viktigt att satsa på våra medarbetare och att vi trivs tillsammans. Vi är ett härligt gäng som söker en person som passar hos oss. Vi värdesätter följande:
En ledning som är öppen för dina önskemål och bryr sig om ditt mående
Kvalitet framför kvantitet
Fin sammanhållning i gruppen med aktiviteter även utanför arbetstid
Förståelse för att varje medarbetare har ett liv, flexibilitet. Vi jobbar hårt, men familjen får aldrig bli lidande
Möjlighet att nätverka och bygga ditt egna personliga varumärke
Pensionsinbetalningar enligt kollektivavtal samt sjukförsäkring, friskvårdsersättning och telefon

Vad säger de som jobbar hos oss idag?
“Det är så skönt att komma innanför dörrarna här. Jag behöver inte tänka på vad jag säger eller gör, det är ingen som dömer mig. Jag kan vara mig själv, precis som jag är.”
Medarbetare på Aconomica
Ansökan
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Sista ansökningsdagen är fredagen den 7/6.
Aconomica samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Friman på jennifer.friman@equality.nu eller 0703-20 12 12.
Om EQuality Rekrytering & Interim
Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering.
Vi har valt företagsnamnet EQuality då vi tror på:
EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ
Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss
Quality - Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat

Vi drivs av värderingarna:
Professionellt -Vi kan det vi gör och använder moderna verktyg
Transparens -Vi håller dig uppdaterad under hela processen
Engagemang -För både kunden och kandidaten, hela vägen

Ansök nu

Utvecklingsinriktad Teamchef/Redovisningsansvarig sökes

Läs mer Maj 8
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. Att jobba på Skol- och fritidsförvaltningen

Om arbetsplatsen
Skol-och fritidsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och fritidsverksamhet. Det är många olika arbetsområden som har betydelse för Helsingborgarnas vardag. Sammanlagt har vi ca 4500 medarbetare och 200 chefer.

Förvaltningskontoret svarar för ledning och stöd till skol- och fritidsförvaltningens verksamheter. På förvaltningskontorets ekonomiavdelning arbetar idag 13 medarbetare med bl a budgetering, resursfördelning, uppföljning, redovisning, GDPR-frågor samt systemfrågor inom IT-området. Vi söker nu en Teamchef med ansvar för redovisningen.

Arbetsuppgifter
Nu finns chansen att utvecklas med oss! Här får du möjlighet att bidra till vår framtid - barn och elever i Helsingborg. Genom arbetet på ekonomiavdelningen stödjer vi verksamheten i ekonomifrågor, så att rektorer och chefer kan lägga sitt fokus på våra unga.

Som Teamchef arbetar du nära förvaltningens ekonomichef och är chef över redovisningsteamets medarbetare.  Du är redovisningsansvarig och leder och fördelar arbetet vad gäller redovisningsfrågor samt har fokus på hur vi kan utveckla det löpande ekonomiarbetet med framtiden i fokus. Samtidigt har du en nära koppling till verksamheten och en möjlighet att lära dig mycket om våra förskolor och skolor samt vår fritidsverksamhet. Du har ett nära samarbete med dina kollegor inom ekonomiavdelningen, är en del av vårt gemensamma arbete kring förvaltningens ekonomi och arbetar i samklang med stadens övergripande redovisningsarbete.
Du får ta stort ansvar, påverka både arbetsuppgifter och upplägg av arbetet och samtidigt jobba med erfarna medarbetare. Tillsammans har vi fokus på utveckling och samarbete men också på att trivas och ha roligt i arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning i ekonomi/civilekonomexamen (helst inom redovisningsområdet) samt erfarenhet av arbete med redovisningsfrågor. Erfarenhet av offentlig verksamhet är meriterande.

Du är kunnig inom redovisningsområdet, utvecklingsinriktad, hittar gärna nya lösningar och har en god kompetens inom digitalisering. Som person är du positiv och självständig. Du är flexibel och inte rädd för att hugga i där det behövs. Du har lätt för att samarbeta med andra, lär dig gärna nya saker och omsätter dem till verklighet i ditt arbete. Du är pedagogisk och tycker om att dela med dig av det du har lärt dig.  

Du har erfarenhet av att arbeta som chef och/eller ett stort intresse av arbetsledning.

Arbetet kräver stor datorvana samt förmåga att förstå processer i ekonomisystem. Även goda kunskaper i Excel är ett krav. Erfarenhet av olika ekonomisystem, framförallt Unit 4 ERP, är meriterande. Likaså är erfarenhet av analysverktyg såsom Qlik Sense meriterande.

Du är bra på att uttrycka dig i både tal och skrift.

Är Du den vi söker?  Ta chansen att ge bästa möjliga förutsättningar för barnen – vår framtid! Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Sista ansökningsdag:  2024-05-26

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Omgående eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1


I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Revisorer (HBG)

Läs mer Mar 25
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Baker Tilly söker Revisorer 

Vill du jobba i en trivsam atmosfär där laganda, frihet och engagemang präglar
din arbetsplats?

Då är du kanske vår nästa stjärna!
Just nu söker vi revisionsmedarbetare med start till hösten 2024 till våra kontor i Helsingborg och Ängelholm. Vi ser gärna att du nyligen har avslutat dina studier eller kommer avsluta dina studier på Universitet eller Högskola under 2024.
Är du en person som är ödmjuk, engagerad och vill jobba som ett team så är vi
rätt arbetsplats för dig. Vi har förmånliga villkor och satsar mycket på att utbilda
våra anställda både internt och externt.

Vi är idag ett team på ca 30 personer som jobbar med revision, redovisning, rådgivning och skatt. Vi växer ständigt och behöver förstärkning vilket gör att vi nu söker ännu fler
personer som vill växa med oss.

Jobbfakta

Anställningsomfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Antal tjänster: 2st

Kompetenser 
Meriterande

Bokföringsvana

Revision

Bokslut

Skatterätt


Krav

Grundläggande utbildning inom Företagsekonomi, handel och administration

Språk: Svenska

körkort: B


Ta chansen och träffa oss och se vad vi kan erbjuda just dig.
Vi håller intervjuer efterhand som ansökningar kommer in.
Vi hoppas få träffa just dig!

Ansök nu

Redovisningsspecialist till Helsingborgs stad

Läs mer Mar 22
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Om arbetsplatsen
Mitt i Helsingborg, nära Helsingborgs Centralstation, hittar du oss på Ekonomienheten. Vi  arbetar med ekonomiska processer för både Helsingborgs stad och Stadsledningsförvaltningen. Ekonomienheten är en del av avdelningen för ekonomi och styrning som leds av vår ekonomidirektör.

Stadsledningsförvaltningens roll är att leda, utveckla och samordna kommunens övergripande verksamhet samt erbjuda tjänster och produkter till interna och externa intressenter. Dessutom strävar vi efter att i samarbete med externa parter skapa förutsättningar för en positiv utveckling av Helsingborg.

På ekonomienheten arbetar 16 personer. Vi arbetar med allt som normalt förekommer på en ekonomiavdelning, budget, redovisning, bokslut mm. Processerna är både övergripande för staden och gentemot vår egen förvaltning. Det finns en stor variation av frågeställningar och många kollegor att samarbeta med. Vi arbetar i flera olika IT-system såsom vårt ekonomisystem Unit4 ERP, QlikSense, samt självfallet Excel och övriga Officepaketet.

Arbetsuppgifter
Som redovisningsspecialist kommer du att ha en central roll på vår ekonomiavdelning med fokus på kvalitetssäkring av redovisningen, bokslutsarbete och stiftelsefrågor. 

Du erbjuds en central roll som arbetar med redovisningsfrågor för staden. Tillsammans med redovisningschefen driver du arbetet med stadens bokslut och uppföljning, vilket innefattar att ta fram tertialrapporter, årsbokslut och utformningen av vår årsredovisning.

Du kommer att arbeta med redovisning, skattefrågor och samordning av administrationen för stiftelser. Arbetet innefattar uppföljning och kvalitetssäkring av stadens redovisning. Du arbetar med uppdatering av stadens ekonomihandbok, leder upphandlingar inom verksamhetsområdet och du kommer vara ett stöd gentemot stadens verksamheter i olika redovisningsfrågor och rutiner.

Du bidrar med din kompetens och erfarenhet inom redovisning och arbetar nära redovisningschefen för att utveckla redovisningsarbetet för Helsingborg stad som helhet. För dig med erfarenhet av redovisning så kommer tjänstens innehåll anpassas utifrån din tidigare erfarenhet och kompetens.

På avdelningen för ekonomi och styrning finns en bred kompetens inom redovisning, system och uppföljning vilket ger goda möjligheter för din personliga utveckling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en civilekonomutbildning eller motsvarande examen gärna med inriktning på redovisning. Du har bred erfarenhet av kvalificerad redovisning och en vana av att leda arbetet med att ta fram en årsredovisning. Du har en naturlig kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta och skapa förtroende i olika sammanhang. Du är van att arbeta självständigt och du är utvecklingsinriktad och lösningsorienterad. Du har generellt hög IT-vana och har goda kunskaper i Excel.

Du är van att ta ansvar och är med i utvecklingen av rutiner och processer. Du formulerar dig väl i svenska språket i tal och skrift. Jobbets karaktär kräver att du är strukturerad och välplanerad och levererar i tid med kvalitet.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2024-04-14

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: 100 %

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Helsingborg från Öresundskraft AB

Nedan visas andra jobb i Helsingborg från Öresundskraft AB .

Infrastrukturtekniker Linux (vikariat)

Nätverkstekniker
Läs mer Maj 14
Vi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem.
Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla ,solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: För en bättre värld.

Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att vårakunderfår en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss!#tillsammansför17.

Besök oss på https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ för mer information.

Se gärna filmen om Öresundskraft och vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid: https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM



Ta möjligheten och bli en del av vårt engagerade och innovativa team inom ansvarsområde Digitalisering och utveckling på Öresundskraft. Ditt bidrag blir viktigt i den intressanta digitaliserings- och transformationsresa som vi befinner oss på. Som vikarierande Infrastrukturtekniker Linux kommer du ha en utvecklande, utmanande och lärorik roll med mycket frihet under eget ansvar.

Vikariatet startar i september och kommer sträcka sig cirka ett år framåt

Rollen ligger under ansvarsområde Digitalisering och Affärsutveckling (DOA) som gör Öresundskraft mer digitala och datadrivna. Vi ansvarar för digitaliseringsroadmap, IT-arkitektur, informationssäkerhet, IT-infrastruktur och testbäddar.?Dessutom förvaltar, upphandlar och driftar vi IT-lösningar och hanterar informationstillgångar och dataprodukter.

Din vardag
Vi på Öresundskraft går en spännande framtid till mötes och med ett nytänkande, drivet och modernt arbetssätt söker vi dig som vill vara med på denna resa. Gillar du utveckling, modern teknik och vill bidra till samhällsviktiga insatser, kommer du att trivas hos oss.

För att möta förändringarna i vår omvärld och ta vara på möjligheterna i energiomställningen bygger vi nu ett nytt Öresundskraft. Detta ställer också högre krav på vår IT-struktur där du kommer vara en viktig spelare i utveckling av tjänster och lösningar. Här blir du en del av vårt infrastrukturteam som stöttar och supporterar utveckling av IT och säkerställer vår infrastrukturella drift. IT-miljön är övervägande Windows- men även Linuxbaserad. Arbetsuppgifterna är både varierande och utmanande och du kommer att arbeta i såväl team som självständigt. I ditt dagliga arbete ingår:

• Att underhålla, drifta och utveckla Öresundskrafts Linuxbaserade plattformar

• Agera på förändringar, incidenter och problem i driftplattformen och i våra system

• Budgetansvar och löpande prognosuppdatering

• Hantera, utveckla relationen och samarbetet med relevanta externa partners, leverantörer samt interna intressenter

• Implementation av nya lösningar

• PKI hantering samt säkerhetsaspekter

• Delta i prioriterade projekt som expertresurs

Om dig
Vi uppskattar att du är nyfiken, ansvarsfull, engagerad och vill vara med och skapa en klimatpositiv energiproduktion. Du trivs i ett prestigelöst klimat och värderar tätt samarbete där du delar med dig av dina kunskaper och lockas av möjligheten att vara med och påverka framtida teknikval och lösningar.

Du har flera års erfarenhet inom området och har gärna arbetat i en bred roll i en stor och driftskritisk IT-miljö. Du har en bred och god produktkännedom inom IT-infrastruktur, såsom Linux (Red Hat)- och Windowsprodukter, serverdrift och klient, virtualiserade miljöer, säkerhet, övervakning och automatisering. Någon form av relevant utbildning inom IT är ett krav, exempelvis certifikat, kurser, på en gymnasie- eller högskolenivå. Svenska och engelska i tal och skrift är också ett krav.

Ansökan och kontakt
Varmt välkommen med din ansökan, vi kommer att påbörja rekryteringsprocessen innan ansökningstiden har löpt ut så ansök idag! Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR partner Maria Linné.


Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 19 juni. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produktansvarig IOT-produkter Digitalisering och affärsutveckling

IT-strateg
Läs mer Maj 14
Vi är400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunderskaparsmarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem.
Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla,solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision:För en bättre värld.

Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss!#tillsammansför17.

Besök oss på https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ för mer information.

Se gärna filmen om Öresundskraft och vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid:https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM



Vill du vara med och verka nära kund och leverantör i att utveckla och förfina IOT-produkter för Öresundskraft?

Drivs du av att utmana, initiera och driva nya idéer som du omsätter i praktiken?

Vill du vara med och arbeta för en bättre värld?
Just nu skapas ett nytt Öresundskraft för framtiden. För att möta förändringarna i vår omvärld och för att ta vara på möjligheterna i energiomställningen. Men också för att behålla konkurrenskraften och bli ännu starkare. För att bli vinnare, helt enkelt. Och det är här du kommer in i bilden.

Rollen ligger under ansvarsområde Digitalisering och Affärsutveckling (DOA) som gör Öresundskraft mer digitala och datadrivna. Vi ansvarar för digitaliseringsroadmap, IT-arkitektur, informationssäkerhet, IT-infrastruktur och testbäddar.?Dessutom förvaltar, upphandlar och driftar vi IT-lösningar och hanterar informationstillgångar och dataprodukter.

Om rollen
Som Produktansvarig på DOA kommer du att ingå i Digitalisering och Arkitektur teamet, vi är idag ett team som består av två st Produktägare för Digitala Kundgränssnitt, två st IT-arkitekter, två st verksamhetsarkitekter och en Analytics Lead. Som Produktansvarig för IOT-produkter ser vi att du har två roller:

• en att vidareutveckla befintliga IOT produkter
• en som teknisk projektledarroll där du stöttar utvecklingsprojekten i att arbetar med framtagning av nya produkter och tjänster.
Vi ser att du har kunskapsdjup i IOT-produkter med tyngd på mjukvara samt inom kravhantering och test.

IOT-produkterna som vi just nu tar fram inkluderar bl.a P1-Dongel vars kundvärde är lastbalansering och realtidsdata Gateway mot Energilager vars kundvärde ligger i att marknadsoptimera våra kunders energilager dvs sälja effekt då nätet har behov av mer energi samt lagra energi då vårt nät har behov av ökad lagring.

För att trivas och leva upp till förväntningarna i rollen tror vi att du har:

• en relevant ingenjörsutbildning samt flera års arbetslivserfarenhet som produktansvarig/ produktägare eller projektledare för mjukvaruprodukter och fysiska produkter.
• god förståelse för hela utvecklingsprocessen: från design, leverantörsval till konstruktion, test, leverans, vidareutveckling, avveckling och nyintroduktion.
• erfarenhet av kravanalys och test.
• medverkat i flertalet projekt där utveckling skett tillsammans med partners/leverantörer
• erfarenhet av att teckna samt ansvara för specifika leverantörsavtal.
• en kommersiell ådra och förståelse för vikten av omvärldsbevakning och kundvärde.
Om dig
Som person är du nyfiken, flexibel och ansvarsfull. Du vågar och drivs av att utmana.

Du har lätt för att se helheten, är en problemlösare av rang och kan anpassa dig efter nya situationer. För att nå resultat använder du din förmåga att initiera och driva nya idéer och förbättringsförslag genom att vara både initiativrik och lösningsorienterad.

Du är kommunikativ i din interaktion med andra människor, såväl internt som externt och du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt, då det krävs i det dagliga arbetet. Naturligtvis gillar du att jobba såväl självständigt som i grupp.

Din kunskap är viktig för oss, varför vi uppmuntrar lärande och du gillar att dela med dig av dina kunskaper till dina kollegor. 

Ansökan och kontakt
Varmt välkommen med din ansökan, vi kommer att påbörja rekryteringsprocessen innan ansökningstiden har löpt ut så ansök idag! Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Markus Palmgren eller Maria Linné.

Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 9 juni. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Servicetekniker

Servicetekniker, elkraft
Läs mer Apr 12
Om Öresundskraft

Vi är?400 eldsjälar?som tillsammans med våra?125 000 kunder?skapar?smarta tjänster, främjar?resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem.
Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla,?solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision:?“För en bättre värld”.

Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa?klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra?kunder?får en?enkel och behaglig energitillvaro?som att våra?medarbetare?trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss!?#tillsammansför17.

Besök oss på https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ för mer information.

https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM



Öresundskraft söker en ansvarsfull och relationsdriven Servicetekniker till avdelningen Fjärrvärme och Gasservice. Vill du bli en del av affärsområde Distribution som ansvarar för att tillhandahålla nät som gör det möjligt att distribuera energi till våra kunder och möjliggöra klimatomställningen för framtida generationer?



Vi erbjuder en modern arbetsplats med medarbetare som besitter djup teknisk kompetens och stort engagemang. Kom och utveckla och utvecklas tillsammans med oss!

Om rollen

I din roll som Servicetekniker arbetar du i ett team som tillsammans hanterar alla löpande ärenden, såväl planerade servicearbeten som tillsyn, besiktning, felanmälningar/reparationer och installationer. Det innebär att du tillbringar en stor del av din arbetstid på plats hos våra kunder. Du samarbetar ofta med andra avdelningar inom Öresundskraft och med externa underentreprenörer inom t.ex. VVS och El.???

Du kommer i huvudsak att utföra eller ansvara för:

Installation, drifttagning, tillsyn, besiktning, felsökning/reparation samt (utbyte) av fjärrvärmecentraler.

Identifiera och föreslå förbättringar på våra kunders installationer. Medverka till merförsäljning av serviceavtal och reservdelar.

Löpande dokumentation och uppföljning av pågående ärenden.

Din roll innebär att du ansvarar för egen delaktighet i olika interna utvecklings- och förbättringsprojekt. Tjänsten är placerad med utgångspunkt från Öresundskrafts huvudkontor i Helsingborg. I tjänsten har du tillgång till behovsbil/arbetsbil.

Om dig

Du har förmodligen gymnasial utbildning med inriktning mot VVS, VA, elinstallation, energiproduktion, drift och underhåll eller infrastruktur/ledningsnät. Vi värdesätter tidigare yrkeserfarenhet som servicetekniker högt. Har du även specifik bakgrund/kompetens inom fjärrvärmenät, VVS/VA, styr- och reglerteknik från processindustri eller kunskap inom växlarteknik tillsammans med elinstallation/felsökning är det mycket meriterande. Är du utbildad eller har arbetat som besiktningsman gas eller servat gaspannor är även det meriterande. Vi förutsätter att du har körkort och att du behärskar svenska i tal och skrift.??

För att lyckas i rollen och passa in i teamet behöver du vara samarbetsorienterad och drivas av att påverka och förändra. Är du dessutom självgående och lugn med en förmåga att se helheten och fokusera på det som för arbetet framåt borde du passa som hand i handske hos oss. Du arbetar strukturerat, har ett planerande förhållningssätt och trivs när många uppgifter skall slutföras. Att skapa och värna om relationer såväl internt som med kunder är naturligt för dig.

Vi söker alltså dig som gillar att jobba med andra människor, är van vid att självständigt driva arbete framåt, har god förmåga att lyfta blicken och se saker ur ett helhetsperspektiv.

Tillsvidare anställning med start omgående eller enligt överenskommelse.

För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft!

Om rekryterande chef Fredrik Joelsson:

- Jag har jobbat med många olika saker under mina 30 år på Öresundskraft; allt ifrån att arbeta skift med att drifta våra anläggningar till specialistroller och nu som enhetschef. För mig är det viktigt att alltid ha en fot kvar i tekniken vi jobbar med.

Jag är en trygg och erfaren ledare som ger mina medarbetare stort förtroende att lösa uppgifterna inom fastställda ramar. För mig är det viktigt att vara tillgänglig som chef.

Fjärrvärmeservice är ett glatt gäng med gedigen yrkeskunskap. Vi arbetar prestigelöst med en gemensam målbild och hjälper varandra att bli bättre. Vi ser alla fram emot att få en ny kollega som förstärker vårt härliga gäng! då https://www.linkedin.com/in/joelsson-fredrik-b7a67631

Ansökan och kontakt

Varmt välkommen med din ansökan, vi kommer att påbörja rekryteringsprocessen innan ansökningstiden har löpt ut så ansök idag! Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Fredrik Joelsson.

Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 28 april. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR-chef

HR-chef
Läs mer Mar 20
Om Öresundskraft
Vi är 400 medarbetare som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Vi har kraften att förändra och att bidra med lösningar på klimatutmaningarna för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller, laddning, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster arbetar vi för vår vision: "För en bättre värld".

Lika enkelt som att vara kund hos oss ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Förutom tillgång till nyrenoverade och moderna kontorslokaler har alla möjlighet att träna- och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och var med oss i detta viktiga arbete! #tillsammansför17



Om tjänsten
Som HR-chef för Öresundskraft AB kommer du att vara den drivande kraften bakom både den operativa och strategiska utvecklingen av HR-funktionen inom koncernen. I din ledarroll driver du strategiska förändringar för att säkerställa att HR utvecklas i sin roll som en drivande affärspartner. Ditt uppdrag omfattar att säkerställa att koncernen är rustad med rätt kompetens för att möta framtidens utmaningar genom nyrekrytering samt utveckling av den interna expertisen.

Genom ett proaktivt, coachande och närvarande ledarskap kommer du att guida ditt team, bestående av tre HR Business Partners, två lönespecialister samt en koncernsamordnare för arbetsmiljö och hälsa, mot framgång. Du kommer att leda teamet genom en kulturförändringsresa mot ett mer affärsmässigt tänk och med ett högt självledarskap på samtliga nivåer inom bolaget.

Genom att vara en del av ledningsgruppen för Affärsstöd har du en central roll i att forma företagets kultur och stödja affärsverksamheten på alla nivåer. I din roll rapporterar du till Affärsområdeschef för Affärsstöd.


Huvudsakliga ansvarsområden:
Stöttning av organisationen i arbetsrättsliga frågor

Ledning av förändrings- och utvecklingsarbete

Kontinuerlig stöttning och coaching av medarbetare och chefer

Driva kompetensutveckling inom koncernen


Profil
Vi söker en driven och engagerad HR-chef med en affärsmässig och resultatorienterad profil. Du trivs i en ledarroll och har erfarenhet av att bygga och leda högpresterande team. Som individ är du målinriktad och har en beprövad förmåga att leverera resultat. Med din trygga HR-expertis och djupa förståelse för både stödprocesser och styrande processer är du en ledare som kommunicerar tydligt och sätter klara krav både på dig själv och på andra. För att trivas och vara framgångsrik som HR-chef är det avgörande att du är skicklig på att bygga och upprätthålla förtroendefulla relationer både internt och externt, samt att du har förmågan att arbeta självständigt och strukturerat.


Utbildning och erfarenhet:
Minst 3-5 års erfarenhet från ledande roll inom HR (inklusive personal-, budget- och arbetsmiljöansvar)

Eftergymnasial utbildning inom HR- eller annan akademisk utbildning som bedöms likvärdig

Bred erfarenhet av både operativt och strategiskt HR-arbete, med fokus på arbetsrätt

Erfarenhet av förändringsledning och genomförande av kulturförändringar

Erfarenhet av att leda och utveckla både ledare och medarbetare

Erfarenhet inom kompetensförsörjning och kompetenskartläggning

Erfarenhet av att digitalisera och effektivisera HR- och löneprocesser

Erfarenhet från både offentlig och privat sektor samt kunskap inom kollektivavtalet HÖK

Erfarenhet av löneprocessen, inklusive ledning av lönespecialister


Placering
Tjänsten är baserad på Öresundskraft ABs huvudkontor i Helsingborg.


Mångfald
För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft!


Förmåner
På Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer HÄR!


Ansökan
Öresundskraft AB samarbetar i denna rekrytering med Skillway AB. www.skillway.se.


Varmt välkommen med din ansökan senast 2024–04-07. Vi rekommenderar att du skicka din ansökan redan idag då intervjuer kan komma att ske löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Josefine Johansson på josefine@skillway.se tel. 073 144 11 16 eller maria@skillway.se tel. 070 510 77 69.




Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Drift & Underhållsingenjör El

Linjemontör, elkraft
Läs mer Feb 9
Vi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Vi har kraften att förändra, att bidra med lösningar på klimatutmaningarna och för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller, laddning, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster arbetar vi för vår vision: "För en bättre värld. www.oresundskraft.se

Lika enkelt som att vara kund hos oss ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Förutom tillgång till nyrenoverade och moderna kontorslokaler får alla dessutom både träna varje vecka och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och var med oss i detta viktiga arbete! #tillsammansför17

https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM



Vill du vara med och jobba med morgondagens energisystem? 
Ser du klimatfrågan som en spännande utmaning? 
Ta då chansen och sök jobbet som Drift & Underhållsingenjör inom Elnät på Öresundskraft! 
Om rollen
Stor del av arbetet innebär att ansvara för underhållet på mellanspänningskabelnätet, testa kablar, beställa arbeten lagning efter akut felavhjälpning. I tjänsten ingår att hantera data och förutse fel innan felen inträffar, detta med hjälp av smarta komponenter i nätet. Du kommer att arbeta i team tillsammans med projektledare & och entreprenörer som driftrepresentant vid ny- och reinvesteringar i elnätet. Driftorderskrivning ingår som en naturlig del av vardagen. Du kommer få goda möjligheter till att sätta din egen prägel på rollen, för att denna ska bli så optimal som möjligt för verksamheten.
Som drift och underhållsingenjör hos Öresundskraft får du möjlighet att arbeta i driftcentralen, vilken är navet i Öresundskraft Elnätsverksamhet, rollen är både administrativt och tekniskt fokuserad. I driftcentralen arbetar du med driftorders, kopplingar, felavhjälpning och andra typer av varierande frågeställningar kopplat till elnätsverksamheten. Vid t.ex. stora störningar eller många pågående arbeten i fält, kan rollen i driftcentralen innebära mycket jobb och stressiga situationer, varvid lugnare stunder innebär driftövervakning. Rollen är en viktig del i Öresundskrafts fortsatta Elnätssatsning och du kommer agera samarbetspartner åt flera viktiga partners samt bidra till så att vi som företag fortsätter att utvecklas.
Som Drift och underhållsingenjör hos oss på Öresundskraft kommer det ingå driftberedskap och som i dagsläget är var sjätte vecka. 

Om dig
För att du som söker ska ha de bästa förutsättningarna för att trivas i rollen tror vi att du har god analytisk förmåga samt är bra på att beskriva komplexa sammanhang på ett enkelt och förståeligt sätt. Du har en relevant eftergymnasial/högskoleutbildning inom elkraft, energi eller drift och underhåll.
Vi ser gärna att du har en praktisk erfarenhet/förståelse av elkraft, el/automation eller motsvarande. Du har erfarenhet av eldistribution och har arbetat med drift- och underhållsfrågor.
 
Som personer är du snabblärd, har en god samarbetsförmåga och har en förmåga att engagera dina kollegor. Du har ett driv och vill leverera ett kvalitativt resultat samt är riskmedveten i ditt arbete.?Du bör kunna hantera stressiga och periodvis pressade situationer. Du trivs med att ha kontaktytor över hela organisationen och har en fallenhet för att samarbeta med olika typer av människor och viljor samt är handlingskraftig och vågar ifrågasätta.

Vi förutsätter att du har en hög IT-vana. Att du har körkort och att du behärskar svenska och  engelska i tal och skrift. 
Då vi jobbar för att få fler kvinnor till branschen så ser vi gärna att du som kvinna skickar in ansökan! 



Mångfald
För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft!

Förmåner
På Öresundskraft är vi måna om välmående och hållbara medarbetare. Därför erbjuder vi våra anställda flera förmåner. Läs mer på vår hemsida!



Ansökan

Sista ansökningsdag är den 3 mars, vi tillämpar löpande urval!

Ansök nu