Helsingborg: Produktionschef syd till Frigoscandia Åkeri AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionschef syd till Frigoscandia Åkeri AB i Helsingborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Helsingborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-30 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som är en erfaren transport- eller produktionschef som tillsammans med oss lyfter vårt åkeri till en ytterligare nivå som innebär att vårt varumärke ska vara det naturliga valet när det gäller kyl-och frystransporter och där vi är den givna arbetsgivaren och samarbetspartnern i branschen.

Om tjänsten:

Som Produktionschef syd ansvarar du för åkeriets enheter i Helsingborg, Jönköping och Linköping, där du fungerar som nyckelperson i åkeriets operativa och strategiska arbete. Du har stort ekonomiskt och miljömässigt fokus och jobbar bland annat med linjenalyser, budget, kostnadskontroll, kvalité, livsmedelssäkerhet och vårt ISO arbete. Du följer upp att rutiner och processer efterlevs och att chaufförer får rätt förutsättningar för att utföra ett säkert och professionellt arbete. Med ett verksamhetsnära ledarskap bygger du företagskultur, coachar din personal och säkerställer en god arbetsmiljö och intern samverkan. Du är även en god representant för vår verksamhet gentemot externa kontakter men även i din kontakt med övriga koncernbolag. Du kommer att jobba tätt tillsammans med övriga bolag i koncernen för att hitta synergier och gemensamma lösningar. Tjänsten är placerad i Helsingborg och du rapporterar till VD på Frigoscandia Åkeri AB.

Exempel på ansvarsområden:

- Resultatansvar, budget, prognos, linjenalyser och uppföljning av KPI ´er
- Personalansvar.
- Arbetsmiljöansvar.
- Ledningsgruppsarbete.
- Leda, coacha och skapa rätt förutsättningar för de anställda.
- Utveckla rutiner och strategier för transportuppdragen i samverkan med dina medarbetare och transportledarna i Frigoscandia AB.
- Schemaläggning av chaufförer i samverkan med dina medarbetare.
- Utföra målsamtal och rehabsamtal med stöd av HR.
- Vidta åtgärder vid olyckor, tillbud och övriga avvikelser som avser produktion, arbetsmiljö och miljö.
- ISO arbete/revisoner.

Om dig:

För att du ska trivas i rollen behöver du vara positiv, flexibel, handlingskraftig och strukturerad. Du ska kunna arbeta självständigt, ha lätt för att samarbeta med andra och ha en utvecklad kommunikativ förmåga. Du ska trivas med att arbeta i ett högt tempo och ha stort engagemang, där du tar tag i det som behöver göras. Du är resultatinriktad och van att arbeta mot uppsatta mål.

Kompetenskrav:

- Högskoleutbildning inom ekonomi eller logistik, alternativt kunskaper inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
- Utbildad inom Ledarskap och tidigare haft personalansvar.
- Goda kunskaper i att utföra linjenalyser, budget- och strategiarbete samt kostnadsuppföljning inom åkeri.
- Goda kunskaper inom åkeri och Transportavtalet.
- Svenska och engelska i tal och skrift.
- Goda datakunskaper i Excel, SÅ calk, SÅ index och TransPA.

Om oss:

Frigoscandia Åkeri AB har en modern och välskött fordonspark som distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon hanterar vi livsmedel från -23 grader till + 18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara experter på temperaturkontrollerade transporter är en naturlig del av vår företags dna. Stora delar av trafiken är linjetrafik, dvs. lastas och lossas på omlastningscentraler och som sedan distribueras lokalt av oss själva samt andra företag. Vi trafikerar områden som Skåne, Mälardalen, Västergötland, Småland Östergötland.

Vi erbjuder marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell.

Ansökan:

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tar gärna emot din ansökan redan idag! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Olsson på email: anna.olsson@frigoscandia.com


Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. Förutom lager och distribution i Norden och Europa, erbjuder vi olika typer av tjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Helsingborg som Transportchef

Nedan visas andra jobb i Helsingborg som Transportchef.

Trafikchef

Läs mer Jan 25
FERCAM är ett ledande företag inom logistik- och transportsektorn med mer än 90 kontor och 9600 anställda runt om i Europa.

Är du en trygg och strukturerad ledare som inte är rädd för att ta beslut? Då kan du vara den vi letar efter!.


Inom transportavdelningen, som hanterar planering av internationell trafik, kommer ditt ansvar att vara:

Ansvar
Rollen som trafikchef syftar till att upprätta rutiner och processer för att strukturera upp arbetet på avdelningen. Det innebär ett brett ansvarsområde och en omväxlande vardag med ständiga utmaningar och möjligheter att påverka verksamheten och din egen vardag.


Ansvar
Rollen som trafikchef syftar till att upprätta rutiner och processer för att strukturera upp arbetet på avdelningen. Det innebär ett brett ansvarsområde och en omväxlande vardag med ständiga utmaningar och möjligheter att påverka verksamheten och din egen vardag.

Vi erbjuder:
• En vänlig arbetsmiljö där man kan samarbeta med kollegor och chefer
• Ett ungt, starkt och organiserat team
• Ett dynamiskt och spännande jobb i ett internationellt och ständigt växande företag, symbol för högkvalitativa tjänster

Vill du ha mer information om oss och tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss via email Helsingborg@Fercam.com

Ansök nu

Data & Analytics Manager PostNord TPL, Helsingborg

Läs mer Okt 4
PostNord TPL är den ledande tredjepartslogistikoperatören i Sverige och Norden.

PostNord TPL är lokaliserade i Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby. Våra värderingar på PostNord TPL är Accountable, Brave och Committed.

Bli en del av vårt team
PostNord TPL har sedan några år tillbaka utvecklat ett framgångsrikt koncept för hanteringen av våra kunders transporter som vi benämner TPL Transport Management. Syftet är att säkerställa att vi alltid har de bästa transportlösningarna för våra kunder, oavsett bransch och geografi. I arbetet med konceptet finns ett antal olika roller med olika arbetsuppgifter.

Vi söker nu en Data & Analytics Manager med placering i Helsingborg där arbetet kommer ske tillsammans i vårt transportteam, samt mycket nära våra enheter runt om i Sverige.  

Om rollen
Vi söker dig som vill delta i utvecklingen och implementeringen av TPL Transport Management för våra transportlösningar. Aktivt kommer du även att stötta regionerna inom transportlösningsfrågor, tillse att relevant information finns tillgänglig vid förhandlingar mot nya och befintliga kunder, ansvara och analysera KPI rapporter, samt sammanställa dessa till kundansvarig.

Vi söker dig som är nyfiken och kontinuerligt uppdaterar oss som företag med marknadsinformation inom transportbranschen. Ditt fokus kommer vara att analysera våra kunders flöden från ett kostnads- och kvalitetsperspektiv, men även att delta i utvecklingen av de verktyg och modeller vi använder. 

Om dig
Vi söker dig som har förståelse för oss som företag och givetvis efter kundens behov. Du är lösningsorienterad och kan självständigt driva förändringar/förbättringar med företagets och kundens behov i fokus. Du är kommunikativ, social och relationsbyggande på ett affärsmässigt vis.
Du är strukturerad, analytisk, logisk, samtidigt som du är engagerad och självgående med vilja och förmåga att ta ansvar.

Vi tror att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Som person är du prestigelös, driven och får saker att hända och har Transport och logistik/ekonomisk högskolebakgrund eller liknande för att på så sätt har byggt upp en förståelse för primärt den nordiska transportmarknaden.

Vi ser att du har mångårig erfarenhet från transport- och logistikbranschen, med erfarenhet att leda projekt, samt erfarenhet av att arbeta med mycket data.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare samt av olika affärssystem, databaser och datormiljöer. Du har god datorvana, framför allt Office-paketet och har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och erfarenhet.

Vi erbjuder dig
PostNord TPL erbjuder dig arbete i en dynamisk och förändringsorienterad miljö på en av Sveriges största arbetsplatser. Vi har goda tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNordPlus och det finns bra utvecklingsmöjligheter.

Vi gör vardagen enklare
Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök
Du ansöker genom att klicka på ”Ansök” nedan i annonsen. Sista ansökningsdag är 2023-10-20.
Urval sker löpande och tillsättning av tjänst kan ske innan sista ansökningsdag.

Har du någon fråga eller fundering är du välkommen att kontakta Transportchef Christer Svensson på mail: mailto:christer.svensson@tpl.postnord.com  Observera dock att ansökningar ej mottages via mail.

Välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Fordonschef / Åkerichef Norrvidinge Skåne

Läs mer Maj 23
Kort om tjänsten
Nu söker vi en person för anställning hos Norrvidinge som Fordons- och Åkerichef. Som en del av Ledningsgruppen inom Affärsområde Anläggning kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa effektiviteten och framgången för Norrvidinges egenägda lastbilar, entreprenadmaskiner och tillhörande utrustning. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för Norrvidinges egna åkeri i Skåne (resultat-, personal- och arbetsmiljöansvar) och vara ansvarig för hela fordonsstrategin inom Norrvidinge koncernen. Vidare kommer du att driva hållbarhetsfrågor i samband med investeringar av lastbilar och entreprenadmaskiner. Du blir anställd hos Norrvidinge och du rapporterar till VD samt Affärsområdeschef för Skåne/Blekinge. Lämplig placering för tjänsten är på något av Norrvidinges kontor i Skåne (Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Hässleholm).






Om verksamheten
Norrvidinge är ett modernt företag som med stort kundfokus tillhandahåller anläggningslogistik, transport- och maskintjänster samt anläggningsmaterial i södra Sverige. Allt med målet att skapa hållbara värden för kunden och Norrvidinge. Med strategiska etableringar kan vi uppfylla kundens önskemål snabbt och flexibelt med god lokal förankring.
Vi vill växa med våra kunder som uppskattar vår höga flexibilitet och våra duktiga medarbetare. Vi försöker alltid att se helheten i erbjudandet till kunden.
Inom Norrvidinge sysselsätts idag c:a 600 personer dagligen. Norrvidinge förfogar idag över drygt 500 transport- och maskinenheter med förare.
Norrvidinge har miljöanläggningar för mottagning och hantering av bygg- och anläggningsmaterial och förorenade massor samt grusterminaler för försäljning av berg- och grusmaterial. Även krossning och siktning utförs via mobila anläggningar.
Norrvidinge arbetar utifrån filosofin – oberoende med alla.

Mer om tjänsten
• Uppdatera och utveckla långsiktig investeringsplan för fordonsflottan och utrustning.
• Kontraktera och övervaka reparationer, service och underhåll av enheter.
• Implementera rutiner för daglig tillsyn, kontroller, service och underhåll.
• Samarbeta med fordonsansvariga för att säkerställa efterlevnad av krav och kontroller.
• Optimera effektiviteten hos egenägda bilar och maskiner genom samarbete med affärsområdeschefer.
• Utveckla ekonomisk uppföljning och rapportering för egenägda resurser.
• Ge rådgivning och stöd inom Norrvidinge-koncernen och Bellman Group.
• Driva och följa upp drift av eget åkeri i Skåne.
• Bidra till utveckling av verksamheten enligt affärsplanen.
• Analysera och planera fordonens placering och omplacering.
• Upprätta standarder och specifikationer för fordon, inklusive regler och policys.
• Hantera inköp av nya fordon och relaterade ärenden som drivmedel och service.
• Övervaka reparations- och underhållsåtgärder, fordonsbesiktningar och däckpolicy.
• Hantera avyttring av fordon och upprätthålla inventarieregister.
• Säkerställa efterlevnad av regler för kör- och vilotider, färdskrivare och fordonskort.
• Hantera trafiktillstånd för fordon.
• Medverka vid framtagning av standarder för inrapportering och appar.
• Ansvara för ekonomisk uppföljning och rapportering av fordonsprestanda.
• Hantera omklassning av vägar och dispenserhantering för viktgränser.
• Ge inköpssupport och samarbete med transportörer och maskinfirmor.
• Säkerställa uppfyllande av interna och externa profileringskrav.
• Övervaka och driva daglig verksamhet för eget åkeri i Skåne.
• Genomföra medarbetarsamtal och rapportera avvikelser och brister.
• Delta i skapandet av system och rutiner för tillsyn, service och underhåll.

Din profil
Vi söker en resultatorienterad och analytisk person med gedigen erfarenhet inom fordons- och maskinhantering. Du är en strategisk tänkare som kan driva förändringar och optimera effektiviteten i våra resurser. Med din expertis och ledarskap kommer du att spela en nyckelroll i vår framgångsrika organisation.

• Du har minst 5-10 års erfarenhet inom transport-, entreprenad- och/eller åkerinäringen alternativt inom försäljning/service av lastvagnar/entreprenadmaskiner. Erfarenhet från logistikområdet inom anläggningstransporter och maskintjänster är meriterande men inget krav. Vi tror att ovanstående erfarenheter är en av de förutsättningar som ger Dig möjlighet att lyckas i rollen genom en gedigen förståelse för branschen och dess specifika utmaningar.
• Du har minst 3 års erfarenhet av personalansvar, vilket innebär att du är van vid att leda och motivera medarbetare för att uppnå gemensamma mål.
• Du är lugn, trygg och pålitlig i din roll. Ditt förtroendeingivande sätt och förmåga att hålla vad du lovar skapar en atmosfär av tillit och professionalism.
• Som ledare och entusiasmerande person inspirerar du andra att utföra sitt arbete på bästa sätt och att sträva efter kontinuerlig förbättring.
• Du är van vid att hantera lastbilschaufförer och/eller maskinförare, vilket gör att du har insikt i deras specifika arbetsuppgifter och utmaningar.
Dessa personliga egenskaper och erfarenheter är avgörande för att framgångsrikt kunna utföra arbetsuppgifterna som Åkeri- och Fordonschef för att skapa en effektiv och harmonisk arbetsmiljö.

Ansökan
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 070-3774539 eller mail mahlin.glyre@dreamwork.se
Välkommen med din ansökan

Ansök nu

Andra jobb i Helsingborg från Frigoscandia AB

Nedan visas andra jobb i Helsingborg från Frigoscandia AB .

CE - Chaufförer sökes till Frigoscandia Åkeri i Helsingborg

Distributionsförare
Läs mer Maj 10
Till Frigoscandia Åkeri AB i Helsingborg söker vi flexibla och ansvarsfulla CE-chaufförer för daglotsning eller nattkörning. Vi söker dig som har en glödande passion för lastbilsyrket som dessutom vill ha ett omväxlande arbete och ingå i ett professionellt och trevligt team av kollegor. Stämmer detta in på dig så tveka inte att söka jobbet på vårt härliga företag.

Vi erbjuder en positiv och inkluderande kultur, efterlevnad av kollektivavtal och kör och vilotider, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell.

Om jobbet:

Jobbet innebär körning med bil och släp där du transporterar kylt och fryst gods men också lastning och lossning. Jobbet ställer också krav på noggrann hantering av fordon, aggregat, färdskrivare, godssäkring och hantering av transportdokument samt scanning av gods.

Om dig:

Du ska vara ordningsam, ha god servicekänsla och vana av att köra fordon som kräver CE - behörighet. Du ska köra trafiksäkert och ha förmåga att planera din körning väl så att rätt gods levereras i rätt tid hos rätt kund.

Kompetenskrav för tjänsten:

- CE-körkort

- Digitalt förarkort

- YKB

- Truckkort

Om oss:

Frigoscandia Åkeri har en modern och välskött fordonspark. Stora delar av trafiken är linjetrafik, dvs. lastas och lossas på omlastningscentraler och som sedan distribueras lokalt av oss själva samt andra företag. Vi trafikerar områden som Skåne, Mälardalen, Västergötland, Småland, Östergötland. Huvudkontoret finns i Helsingborg.

Är du rätt person för tjänsten? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas före sista ansökningsdatum. Tillträdesdag för tjänsten sker enligt överenskommelse.

Skulle du ha frågor är du välkommen att kontakta Transportkoordinator Michael Gustafsson på michael.gustafsson@frigoscandia.com
Mer information om Frigoscandia Åkeri AB hittar du på vår hemsida: https://frigoscandia.com


Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. Förutom lager och distribution i Norden och Europa, erbjuder vi olika typer av tjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering.

Ansök nu

Terminalmedarbetare till vår terminal på Ljusekulla!

Terminalarbetare
Läs mer Jun 7
Nu söker vi en ny kollega till vårt härliga team i Helsingborg!

Tillsammans med oss kommer du att hantera både kylt och fryst gods. Det är viktigt att veta att du kommer att röra dig i kalla miljöer.

Vi letar idag efter en person som har god erfarenhet av lossning samt lastning av styckegods, men därutöver arbetar du operativt med alla förekommande arbetsuppgifter på terminalen. Dessa innefattar bland annat:

- Lossning samt lastning av styckegods
- Truckkörning - roligt och ansvarsfullt arbete
- Lossning, lastning samt placering av gods – kräver att du är noggrann, strukturerad och gillar hög kvalitet
- Administration/systemhantering kring lastnings-/lossningslistor och fraktdokument – otroligt viktigt och det som gör oss bäst i klassen.
- Kvalitetssäkring av godset, bland annat temperaturkontroller – Kanske det absolut viktigaste vi gör
- Avvikelserapportering – när det förekommer
- Underhåll av terminalen, städning – så blir det säkrare och trevligare för alla och våra kunder gillar våra fina terminaler.


Din bakgrund
Vi arbetar enligt våra kärnvärden; vi tar ansvar, spelar för laget och vill mer!
Vi förutsätter att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och att du gillar att ge god service!

Krav:
Truckkort A2, B1 (Ledstaplare samt motviktstruck)
18 år fyllda
B-Körkort
Svenska i text och tal

Meriterande:
Erfarenhet av terminalarbete
Jobb i kyld miljö

Frigoscandia värdesätter mångfald och välkomnar alla som uppfyller kraven ovan att söka.

Tjänsten är en visstidsanställning, till att börja med över sommaren men med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är idag förlagd till eftermiddag/kväll.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder möjligheten till personlig utveckling på Frigoscandia AB. Dessutom får du chansen att jobba med fantastiska och skarpa kollegor. Vår verksamhet växer och är i en förändringsfas vilket innebär att det finns möjlighet till egna initiativ och utvecklingsmöjligheter.

Som anställd hos Frigoscandia erbjuder vi dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell.

Ansök idag!
Intresserad av nästa steg? Välkommen med din ansökan. Sista dag för ansökan är den 25/6 2023. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag om vi hittar rätt person, så ansök redan idag!?

Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta;

Tobias Ekberg
TF Senior Teamleader
tobias.ekberg@frigoscandia.com



- Truckkort A2, B1 (Ledstaplare samt motviktstruck) 18 år fyllda
B-Körkort
Svenska i text och tal


Founded in 1948 Frigoscandia is the Nordic market leader in temperature controlled logistics. We offer a range of domestic, international and warehouse services to ensure complete logistic solutions to our customers. We operate in all parts of the food supply chain with a strong geographical presence. Our goal is to becoming fossile free at 2025.

Ansök nu

Traffic Lane Specialist, Helsingborg

Trafikledare, vägtrafik
Läs mer Nov 15
Frigoscandia AB provides national and international transport and warehousing services. We offer temperature controlled transports, distribution and terminal services as well as warehouse solutions for chilled and frozen storage. The company was founded in 1948 and is based in Helsingborg, Sweden.

Vi söker en driven och engagerad trafikledare till Frigoscandia, utrikes, i Helsingborg till rollen som Traffic Lane Specialist. Vi söker en person som kan hantera delar av vår import eller export. Du kommer att ingå i vårt team, placerat i Helsingborg, som hanterar både import och export till och från Europa. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Som transportledare kommer din huvudsakliga arbetsuppgift att bestå av dirigering av tempererade transporter.

Specifika arbetsuppgifter:

- Trafikledning av lastbilar, kontakt med kunder, åkerier och chaufförer.
- Köpa kapacitet på utländska marknader.
- Initiering av förändringsbehov av trafikupplägg vad gäller kvalitet, ekonomi, terminalutnyttjande, lastbärare och kapacitetsbehov
- Att samordna och samråda om optimala lösningar vad gäller dagligt drift men även att initiera behov på längre sikt
- Initiering av kunders krav till produktionsledning, samverkande åkerier och leverantörer

Du kommer att ha daglig kontakt med våra kunder, leverantörer, transportörer samt utländska samarbetspartners. Den här tjänsten ställer stora krav på självständighet och vana vid att, på god ekonomisk grund, fatta beslut och driva importen på ett affärsmässigt sätt. Vidare ställer tjänsten krav på problemlösning och vana att ta ekonomiskt ansvar för dina egna transporter.

Vi erbjuder dig:

Hos oss arbetar du i en spännande och expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan. Vi sätter högt värde vid personliga egenskaper för att kunna uppnå bra samarbete både i arbetsgruppen och med andra interna och externa kontakter. För att trivas inom Frigoscandia är det viktigt att du känner igen dig i våra värderingar; vi tar ansvar, vi spelar för laget och vill mer.

Vi värdesätter mångfald och vill därför uppmana alla kvalificerade personer att söka!


Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tar gärna emot din ansökan redan idag! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Henrik Silvryd på email henrik.silvryd@frigoscandia.com.
Är du den vi söker?
Vi vänder oss till dig som har relevant utbildning inom internationell transport/logistik och/eller flera års erfarenhet ifrån speditionsbranschen. Erfarenhet av arbete med tempererade transporter är meriterande. Vi förutsätter att du har flytande kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Tyska språkkunskaper är meriterande.

Det är en fördel om du har goda kunskaper i något trafiksystem, goda geografikunskaper samt är en van användare av MS Office. Därutöver krävs det att du är affärsmässig och strävar efter att hitta ekonomiskt hållbara lösningar som gynnar alla parter. Du gillar att arbeta mot mål och drivs av det.

Personliga egenskaper som är av värde är din problemlösningsförmåga, kreativitet, förmåga att ta snabba beslut och snabbt kunna växla från den ena arbetsuppgiften till den andra. Öppenhet för kundernas behov och en god förmåga att kommunicera och samarbeta med både interna och externa parter.

Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. Förutom lager och distribution i Norden och Europa, erbjuder vi olika typer av tjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering.

Ansök nu

Teamleader- Processer till Frigoscandia Åkeri AB

Transportadministratör
Läs mer Sep 11
Vi söker dig som har erfarenhet av att ha lyckats med åkeribranschens utmaningar som att se till att chaufförer fått god introduktion i arbetsuppgifterna så att en trygg och säker arbetsmiljö uppnåtts, samt att fordon, aggregat, lastsäkring och godsscanning har skötts enligt rutiner och föreskrifter. Har du dessutom en önskan om att jobba med fantastiska och skarpa kollegor och tycker att ett arbete ska vara både roligt och varierande, så ska du söka tjänsten som Teamleader- Processer på Frigoscandia Åkeri AB.

Om tjänsten:

I din roll som Teamleader-Processer på Frigoscandia Åkeri AB fungerar du som en länk mellan Transportledare, HR och chaufförerna. I ditt arbete ingår bland annat att skapa processer och rutiner och på ett pedagogiskt sätt utbilda chaufförer samt följa upp att rutiner och processer fungerar och efterlevs. I din roll hanterar du även reklamationer och du fungerar som stöd i schemaläggningsprocessen och uppföljning av chaufförers arbetstider. Arbetstider på kvällar förekommer regelbundet.

Om dig:

För att du ska trivas i rollen behöver du vara flexibel, lösningsorienterad och strukturerad. Du behöver både kunna arbeta självständigt och ha lätt för att samarbeta med andra och du ska ha förmåga att bidra till förbättringar i arbetet. Du ska trivas med att arbeta i ett högt tempo och ha stort engagemang, där du tar tag i det som behöver göras. Du är resultatinriktad och van att arbeta mot uppsatta mål.

Om anställningen:

Vi har kollektivavtal och erbjuder marknadsmässig lön. Tillsvidareanställning efter 6 månaders provanställning.

Ansökan:

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tar gärna emot din ansökan redan idag! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Olsson, på email: anna.olsson@frigoscandia.com

- Ledaregenskaper
- Pedagogiska kunskaper
- Kunskaper inom Åkeriverksamhet
- Kunskaper i svenska och engelska
- Datakunskaper


Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. Förutom lager och distribution i Norden och Europa, erbjuder vi olika typer av tjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering.

Ansök nu